Lady Gaga

Lady Gaga reser med stil!


Stefani Joanne Angelina Germanotta, MER kand under artistnamnet Lady Gaga [2], född 28 mars 1986 i New York i en Italiensk-Amerikansk familj, ar en Amerikansk sångerska OCH låtskrivare. Lady Gaga Har intetsägande Annat Gjört låtar till Pussycat Dolls, Akon OCH Britney Spears. var MED I ETT band innan HON Själv började sjunga, "Stefani Germangotta band". Jag April 2008 släppte HON synd debutsingel Just Dance OCH jag Slutet AV Oktober samma ÅR släppte HON SITT Debutalbumet The Fame. Hon var MED i TV-programmet Sommarkrysset 2008, da Fortfarande relativt Okänd. ETT ÅR senare, 2 Augusti 2009, uppträdde älskling in Gröna Lunds scen i Stockholm OCH In Storsjöyran i Östersund MED synd Turné The Fame Ball Tour OCH lockade en rekordpublik pa över 22 0,000 Personer in Gröna Lund OCH över 26 0,000 Personer In Storsjöyran SOM satte publikrekord in festivalen. Ar 2010 genomförde Lady Gaga Två utsålda Konserter i Globen OCH detta var under turnén Monster Ball. Den 19 november i ÅR återvänder HON till Malmö för ytterliggare en EN-konsert i Sverige.

Singlarna Just Dance, Poker Face, Paparazzi OCH Bad Romance Känner jag mig sminkad Alla skrivna OCH producerade AV Lady Gaga OCH Svensk-marockanska producenten OCH låtskrivaren RedOne.

Hennes Debutalbumet The Fame Har salt på 10 miljoner föredöme. [Källa behövs] Albumet Har återutgivits MED Åtta Nya låtar, en release kallad The Fame Monster. Gaga tillkänngav i Juni månad Att Hennes Tredje albumet Känner jag mig sminkad Klar Att OCH kommer GES UT I början AV 2011.

Lady Gagas singel Just Dance Känner jag mig sminkad intetsägande de 20 Mest säljande låtarna Sedan 2000 [3].



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0